Pages

nuff

Tuesday, May 3, 2011

Robert Fisk - Osama Is a Nice Guy

Seorang jurnalis yang bukan beragama islam yang telah menggeparkan dunia dengan hasil kajiannya keatas negara yang telah menjadi penghambaan kepada Amerika terutama negara-negara islam di barat.

Beliau juga telah menghasilkan sebuah buku yang bertajuk :-

 
Berdasarkan kajiannya persendiriannya yang tidak melibatkan mana-mana pihak, Robert Fisk mendedahkan akan kebenarannya dalam pergerakkan rejim Zionis di Palestin dan pencerobohan Amerika di Afganistan, Iraq, dan negara-negara timur tengah yang telah Amerika cabul, malah merogolnya. Robert Fisk amat menentang akan perbuatan keji Amerika walaupun dia bukan beragama islam. Bukunya juga telah diwartakan sebagai best sellers book yang telah dibeli ribuan mungkin jutaan pembaca yang ingin mengetahui konflik di negara timur tengah itu dengan lebih mendalam ( bukan dengar cakap-cakap orang dia orang ni, tapi dengan membaca ).

Ini adalah tube yang menunjukkan Robert di interview oleh seseorang yang aku tidak kenali (mungkin kauorang kenal) :-


Sebenarnya, entry The Great War For Civilisation telah di postkan oleh blogger terkenal iaitu obefiend didalam blog nya iaitu blog serius. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut pasal Robert Fisk ni sila la ke blog beliau. Maaf la, aku bukan nak mencuri entry blog orang lain akan tetapi entry blog ini telah membuatkan aku ingin membantunya untuk membuat lebih orang mengenali pasal Robert Fisk ni (bagus pakcik ni sebenarnya). Oleh kerana ada kritikan panas diblog beliau, aku juga hendak memperbetulkan keadaan disekeliling blogger sekalian.
Wasallam,
Jazakallahu Khairan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga