Pages

nuff

Thursday, June 16, 2011

Globe Live-Updating

Jika anda ingin melihat apa yang kelihatan seperti Bumi dari angkasa lepas, menjadi angkasawan, seakatannya, atau seorang pelancong angkasa merupakan jalan yang terbaik. Kini orang ramai juga berpeluang menikmakti permandangan ini tanpa terbang tinggi ke angkasaraya untuk melihatnya. Untuk paparan lebih baik, berkunjung lah ke Muzium Sains Negara Tokyo dan Inovasi Baru di mana saiz glob ini hampir 20 kaki bulat OLED - merupakan pertama di dunia skala sfera OLED juga menawarkan pemandangan satellite's eye-planet dalam super resolusi tinggi.
Geo-Cosmos
"Geo-Cosmos" terdiri daripada 10.362 OLED panel yang memaparkan pengemaskinian berterusan-rakaman satelit marmar biru kecil, yang mewakili planet kita apa yang kelihatan seperti dari ruang angkasa dalam keadaan yang dekat dan masa sebenar.

Dan seperti pameran mana-mana muzium yang terbaik, Geo-Cosmos adalah interaktif. Touchscreens sekitar glob membenarkan penonton untuk meneroka semua jenis data aliran sains bumi di seluruh dunia, seperti simulasi yang menunjukkan asal-usul gempa bumi 11 Mac yang melanda Jepun dan penyebaran semua tenaga yang melalui tsunami yang dicapai sepanjang jalan di sekitar Pasifik seperti didalam video di bawah :


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga