Pages

nuff

Sunday, May 1, 2011

Metal Polishing (penampakan hantu)

Di pagi yang hening tadi, aku dapat merasakan sesuatu yang akan berlaku seketika nanti. Lalu aku pon kehulu dak kehilir rumah-ku untuk mencari sesuatu yang tersembunyi yang aku pon sendiri tidak pernah tersempak dengannya.

Dengan berteman kan baju-t kecil berlogo Optimus Prime dan berseluar Yenki pendek. Aku dengan beraninya pergi ke suatu sudut iaitu dicelah almari lama peninggalan arwah ibu-ku...... Hati-ku mula berdebar..

Dup... Dap.. Dup Dap...

Alllah....!

Aku jumpa sejenis makhluk...

Dan... makhluk ini jugalah yang dikatakan telah menyesatkan seluruh umat manusia di muka bumi ini dengan aksi-aksi yang tidak boleh digunapakai di dunia realiti..

Mari kita saksikan......


.
.
.
.
.
.

 

Jika ia telah menyebabkan trauma kepada anda.... Bersegeralah memohon ampun kepada Yang Maha Esa..
Daripada apa yang dikiaskan diatas adalah tidak kena mengena dengan entry aku kali ni. Entry aku kali ini sebenarnya hanya ingin menunjukkan beberapa kaedah untuk membuat metal polishing pada permukaan besi yang berkarat seperti benda sebenar uang aku nak tunjukkan pada korang iaitu :-

Ya... iaitu parang hiasan yang telah dibikin sendiri oleh orang tua lelaki ku. makhluk dibawah tu hanya penunggu kepada parang hiasan ni agar tidak diusik oleh toyol kepala hitam yang sering berlegar-legar didalam rumah-ku.

Niat untuk mebuat polising pada parang ni timbul apabila-ku melihat karat yang bersemadi di permukaannya.

 Lihatlah hasil seni orang lama yang telah dihasilkan daripada bahan2 terpakai. (aku cuma kasi make-up je hasil kerja dia silap2 makan ponampor... hehehehe)

Inilah karat2 yg bersemadi pada permukaan parang ni sebelum in dipolish.

Peralatan yang digunakan adalah : surat kabo, benda yang hendak dipolish dan Autosol (bukan ubat gigi nih.!)

Sapukan Autosol tadi keseluruh permukaan besi dan biarkan ia beberapa minit sehingga ia mengering. Semasa menunggu ia mengering aku mengambil satu jalan alternetif iaitu.... kita minum dulu..

 Dan....
 Setelah ia mengering, maka proses menggosok bolehlah dijalankan. Gosokkan dilakukan sehingga permukaan karat tadi hilang.

Antara skill2 gosokkan yang boleh diguna pakai adalah seperti berikut :- tetapi ia disyorkan kepada meraka yang berani sahaja....
.
.
hehehehehe......
Jika penat terasa semasa menggosok.. Kita minum sekali lagii...
.
.
Dan akhirnya.. permukaan yang berkarat tadi akan hilang dan jadik lah ia ini macam..(ini baru gosok ngan tangan kalo gosok ngan kaki perghhhh..! buleh wak cermin paarng ni..)

Untuk menguji ketajaman parang sakti ni. kau telah test ia pada liparan surat khabar yang tebal.


Hehehe... Dasyatkan..

Stelah berpenat lelah-ku menggonyoh kewujudan ini. Lalu aku mengeposingkan ia di satu tempat yang indah untuk di ambil gambar sebagai kenangan.


Sekian.... Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga