Pages

nuff

Wednesday, April 6, 2011

kat Malaysia pun ada... aku ingat Thailand je.

Memang dalam negara kita ni dah banyak cerita tentang bapok2  yang timbul bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan..
Sejak aku hidup selama 20 tahun ni aku diajar hidup dalam suasana islamic dan menjadai warganegara bagi sebuah negara islam... Tetapi kini, aku telah banyak belajar mengenali negara sendiri.. dan ke-islamicnya semakin pudar pada pemerhatian aku berdasarkan suasana sekeliling...

Dalam posting kali ni jom kita layan dan renungkan Miss Malaysia Pahang..


Dengar tajuk.. alah sopannya.. memang menjaga tradisi KeMalayuannn...
Bila tengok.. Cissss.. penuh dengan KEBENGONGANNN...

Sabda Rasulullah SAW :
عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : لعن النبي صلى الله عليه وسلم المخنثين من الرجال ، المترجلات من النساء
Maksudnya : Daripada Ibn Anas r.a berkata Rasulullah SAW melaknat mereka yang menyerupai wanita daripada kalangan lelaki dan mereka yang menyerupai lelaki daripada kalangan wanita (HR al Bukhari) Maksud menyerupai dalam konteks hadith di atas termasuklah daripada aspek gaya rambut, perhiasan, penampilan, cara bercakap, cara berpakaian dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga