Pages

nuff

Tuesday, March 29, 2011

Permainan dizaman mula2 dapat motorsikal....

Mula2 dapat motosikal(muto honda je tp bukan ex5 enjin je sama)... pergh memang pengalaman yang x dapat dilupakan... banga, seronok, teruga, mutu kemahuan remaja..

Aku mula2 dapat motosikal dia akhir2 masa aku tingkatan lima.. masa tu lesen pon aku takdak lagi.. tp aku dah ada motor.. walaupon aku dapat motor tp Bos(merangkap bapak aku) aku masih lagi aku belom past lesen naik motor depan dia.. kalo bawak dalam kampong pon kene sound lagi ngan dia... takut kene sekat polis...
hahaha.. punya la risau orang tua aku ni..

penghias posting



tapi pada satu hari nak dijadikan rezeki aku pass lesen bawak muto ngan bapak aku ni dipagi hari nak ke sekolah kereta dia rosak x nak hidop pasal bateri weak.. Dan dari itu lah keluarnya ayat daripada mulut dia "Ju g sdiri a skoloh nga muto ari nih..."
Yearghhhhhhhari2  dalam hatiku bersorak gembira..( tetapi riak muka ku buat muka sposen je.. konon2 sedih kes kete rosak) sejak daripada hari tu, hari2 aku redah ngan motor pegi sekolah tanpa lesen yang sah..
hahahahaha..

Dalam 2,3 bulan lepas tu aku dah mula menjinakan diri untuk lebih mengetahui sistem motor ni.. bak kata orang kelantan sobek muto(yakni menaikan semagat si rider dengan enjin yang power)...

Benda mula2 aku main ialah sproket.. macam2 jenis aku pakai yang biasanya aku tukar bilangan gigiT-nyauntuk merasai perbezaan mesin ciptaan jepon ni..
ni antara koleksi2 sproket aku :-

Daripada yang kecik sampai la ke besar.... dah macam kek lapis.
Kebanyakkan sproket2 aku pakai ni x sampai jd tajam aku dah tukar... spa2 nak beli memang aku x jual sebab ni sejarah hidop aku dan muto-ku.. hehehe ade k orang nk beli? kat kedai berlambak lg..bangang!

Setelah puas aku bermain dengan sproket.. aku beralaih ke permainan blok 2-K.... memang top dalam permainan mat2 muto..bukan mat rempit!..
Besi pertama ni lah yang membuatkan hati ku puas dengan prestasi mutur-ku...
Shot from another angle.. hah tegok la puas2..

Prestasi yang diperolehi bukan lah sampai boleh pintas muto RXZ... ni nak kejar muto Yamaha SS pon x dapat2... cuma sekadar dapat potong lori bawa kayu balak je...(tanpa change gear..maintain gear 4).

Permainan ni seterunya aku bawa ke pegajian tinggi kat poli dungun.. kat sana aku cuma banyak berkongsi ilmu pasal motor.. tp sobek2 ni kurang dah...Zaman sibuk blajar pulak(dah masa SPM dulu aku banyak main).. Sekian pengalaman ku dalam dunia permotoran..

Penamat kata :
Nak di cerita kan lah sedikit.. walaupon aku suka main motor.. aku bukan mat rempit.. aku paling fuck jika dilabel mat rempit.. Mat rempit sebenarnya hanya main motor untuk ditayang akan aksi b**inya di jalan raya..
dan bawak betina x basuh kencing bertenggek kat belakang macam kera pedih punggung..Chaitt...
Aksi ngan eksyen je ganas kt jalan raya.. nak tukar mentol lapu motor pon ade yang x reti mat2 rempit ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga