Pages

nuff

Monday, March 21, 2011

Hero di dunia realiti...



Hero... sering kita kaitkan dengan sifatnya yang membantu orang ramai yang dalam kesusahan terutama semasa ditimpa bencana, berdepan dengan penjenayah, dan penjahat utama bagi hero tersebut..
Laaa... tu dalam CERITE yang mat2 Hollykayu reka.

Dah tu... ni aku nak CERITE hero ni plak..

Seperti mna yang ditunjukkan dalam tube diatas... di bahasa melayukan dimana nama insan ini adalah Narayan Krishnan anak kelahiran Madurai, Tamil Nandu bekas pemenang anugerah Tukang Masak di Taj Hotels....

Apa yang Hero nya insan ni sanggup berhenti daripada menjadi tukang masak semata-mata menolong golongan yang tudak keupayaan.. klo negara kita dipanggil pengemis laa...
Pertolongan yang disumbangkan bukan berbentuk wang tunai yang bereplika.. tetapi ia merupakan membekal makanan kepada golongan yang tidak berkeupayaan dengan dia sendiri yang memasak.







Disamping itu juga.. insan Krishnan ni sanggup menyuap dan memeluk golongan kesusahan ini...


Akhir sekali ingin di taipkan Narayan Krishnan ni seorang Hindu..

Note : Aku berasa malu sebagai muslim kerana belum pernah aku melihat sedemikan pemurahnya hati insan ini.. Walaupun kita telah sentiasa di ajarkan bahawa peribadi pemurah Rasullulah dapat ditonjolkan oleh insan beragama hindu ini..

Islam telah pon mengajar akan keperibadian sedemikian tetapi dapat kah kita melihat keperibadian ini di dalam diri kita sebagai seorang muslimin dan muslimah?... (muhasabah diriku dan diri pelawat sekelian).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mga